Barboekje

De bardienst

  • Om drankjes betaalbaar te houden en leden verbonden met de vereniging vragen wij ieder lid 2 bardiensten per seizoen te draaien. Hierbij bestaat de keuze uit: een ochtend-, middag- of een avonddienst. 
  • De tijden van de diverse bardiensten staan gepubliceerd op de website (na inlog) en in de KNLTB Clubapp.  
  • Er is ook een mogelijkheid om de 2 bardiensten tegen betaling van € 50.- per bardienst af te kopen. Indien dit pas na 1 april wordt aangegeven of wij geen inschrijving hebben ontvangen, wordt dit bedrag verhoogd naar € 75.- per dienst. 
  • Mocht blijken dat je jouw bardienst onverhoopt niet kan uitvoeren, dan is er een eigen verantwoordelijkheid om zelf deze dienst met iemand te ruilen, dan wel de dienst(en) af te kopen.
  • Wijzigingen graag doorgegeven via een e-mail aan de barcommissie.

Contact

  • Mochten vragen of onduidelijkheden bestaan, vraag een aanwezig lid. 
  • Vragen mbt de bardienst kun je stellen via een e-mail 
  • Ook op- of aanmerkingen, iets dat niet in orde is, of wanneer voorafgaande bardienst iets niet correct achtergelaten, meld dit dan ook via dit mailadres.
  • Bekijk ook de instructiefilmpjes die je zeker helpen als je nog niet helemaal bekend met op de club.

Verantwoordelijkheden tijdens de bardienst

  • Zorg dat je 10 minuten voor aanvang van de bardienst aanwezig bent, zodat er tijd is voor overdracht tussen twee bardiensten. 
  • Tijdens de bardienst ben je verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in het gehele clubgebouw en bij mooi weer uiteraard ook voor het terras. 
  • Buiten de bardienst om heeft niemand iets achter de bar te zoeken. Ook geen kinderen.
  • Tijdens de bardienst mogen thee en koffie worden genuttigd. Sla deze aan met de bardienstpas. Elk andere consumptie moet betaald worden.
  • Indien tijdens of bij aanvang van de bardienst niemand op het park aan het tennissen is, dient de bardienst toch uitgevoerd te worden. Leden kunnen altijd nog komen tennissen. 
  • In een “verloren uurtje”, waarin even geen klanten zijn, kan de aandacht uitgaan naar kleine schoonmaakwerkzaamheden binnen en buiten op het terras, opruimen van de tafels, clubhuis, keuken en bar.
  • Je bent niet verantwoordelijk voor de schoonmaak van de frituurapparatuur.

De Keuringsdienst van Waren (KvW) komt regelmatig en onverwacht. Bij onvolkomenheden kan de (KvW) besluiten de bar met onmiddellijke ingang te sluiten!

De verantwoordelijkheden tijdens de bardienst bestaan uit:

  • Zorg besteden aan het schoonhouden van de bar, keuken, kantine en het terras en alles wat daarbij hoort
  • Hygiëne achter de bar en in de keuken
  • Zo nodig binnen- en buitenverlichting aan doen
  • Inruimen van geleverde voorraad in voorraadruimte (ook koel- en vrieskast), op datum houdbaarheid
  • Lege flesjes sorteren naar soort fles in kratten in voorraadhok 
  • Opruimen lege flessen in gele container;
  • Vuil glas en serviesgoed in vaatwasser zetten en, indien de vaatwasser vol is, laten draaien en vervolgens uitruimen als deze klaar is.
  • Schoon glas en serviesgoed opruimen
  • Aanvullen van keukenvriezer (vanuit grote vrieskast in voorraadruimte)
  • Aanvullen van frisdrankkoelkast (vanuit grote koelkast in voorraadruimte)
  • "Spiegelen" op datum van de voorraad in magazijn en koeling
  •  Controle op artikelen die over datum zijn
  • Aanvullen van de snoepkast
  • Opruimen karton in groene papiercontainer bij toegangshek (sleutel zit aan sleutelbos)
  • Bij einde dienst, volle vuilnisbakken binnen én buiten legen en afvalzak in vuilcontainer bij toegangshek (sleutel zit aan sleutelbos) 
  • Bij einde dienst, (deels) volle kratten met lege flessen uit bar naar voorraadhok

Aandachtspunten

  • Het aanvullen van de koel- en vrieskasten achter de bar en in de keuken, vanuit de grote koel- en vrieskast in de voorraadruimte.
  • In verband met voorraadbeheer alle consumpties op de kassa aanslaan.
  • Het is niet toegestaan tijdens de bardienst te tennissen (of eigen activiteiten te verrichten).
  • Denk om het regelmatig schoonhouden van de lekbladen en de bakken onder de glazen.
  • Graag extra aandacht voor onze nieuwe koffiemachine. De ochtenddienst wordt verzocht de dagelijkse schoonmaakprocedure beschreven in de handleiding uit te voeren en koffiebonen etc. bij te vullen. Deze procedure is essentieel voor de juiste smaakbeleving. N.B. De afvalbak zal na 50 koppen koffie vol zijn. En ook die procedure staat in de handleiding. (*00* en *01*). De handleiding van de koffiemachine is bevestigd op de keukendeur.
  • Gekoelde en diepgevroren etenswaren moeten op de juiste plaats bewaard blijven. Door Horeca voorwaarden mogen broodjes en tosti's niet in de koelkast overnachten, maar dienen bevroren te worden bewaard.
  • Houd de keuken schoon en hygiënisch. Gebruik waar gewenst handschoenen bij de bereiding van etenswaren.
  • Alle consumpties moeten aangeslagen worden en verrekend via het kassasysteem

Voor een optimale service aan onze leden en bezoekers hieronder een aantal tips:

  • Alle tafels binnen en buiten schoon en netjes
  • Lounge kussens op de banken buiten (mooi weer) en de padelbanen (haal ze weer naar binnen na einde dienst)
  • Voor een leuke sfeer: kaarsjes aansteken en bij mooi weer ook buiten (avond dienst)
  • Loop een aantal keer een rondje over het terras en door het clubhuis

Jeugd en alcohol

  • Als vereniging moet worden voldaan aan geldende wet- en regelgeving bij het schenken van alcohol. Er wordt vanuit de Gemeente streng op gecontroleerd.
  • Onder de 18 geen alcohol verstrekken
  • Vraag jongeren onder de 25 jaar altijd om legitimatie
  • Indien geen legitimatie, geen alcohol verstrekken
  • Indien meer dan 25% van de aanwezigen jonger dan 18 jaar is, mag geen alcohol worden geschonken.
  • Bij twijfel geen alcohol schenken.

Bardienstpas

  • Consumpties (koffie / thee) tijdens de bardienst worden afgerekend met de ter beschikking gestelde Bardienstpas.

Eerste ronde koffie/thee competitieteams

  • De eerste ronde koffie/thee van competitieteams (ook de bezoekende teams!) dienen door alle teams zelf afgerekend te worden. 

Betalingen: ledenpas of pin

  • Consumpties kunnen worden betaald met ledenpas of pin. Contant betalen is niet mogelijk.

Ledenpas: opwaarderen via pin

  • De ledenpas kan worden opgewaardeerd worden, met een door de bezoeker te  bepalen bedrag. Opwaarderen gaat via de volgende stappen:
  • Selecteer: “Saldo” en haal vervolgens de pas door de kassa
  • Selecteer: "Opwaarderen”
  • Toets het gewenste bedrag in
  • Selecteer: "PIN"
  • Het lid dient het bedrag te pinnen met het daarvoor bestemde apparaat en daar de stappen te doorlopen zoals men bij iedere pinbetaling gewend is.
  • Na succesvol afronden van de transactie is het bedrag op de "virtuele” clubrekening van het lid geboekt en kan direct betaald worden met de ledenpas.

Gebruik van pinapparatuur

  • De pinterminal wordt automatisch aangemeld met de kassa. 
  • Bij verkoop vanuit de kassa kan bij betaling gekozen worden voor "Pin".
  • Het te betalen bedragen wordt automatisch overgenomen op de pinterminal.
  • Als betaling succesvol is dan wordt dit weergegeven op het kassascherm.
  • Er wordt standaard geen transactiebon meer uitgeprint.

Betaalpas voor competitieteams

  • Een team heeft de mogelijkheid gebruik te maken van een blanco betaalpas. 
  • Hiermee kan gedurende de competitie dag worden betaald met een maximum limiet van € 100.-. 
  • Na afloop kan alleen afgerekend worden met PIN of ledenpas (eigen leden)
  • Uitgeven van Competitiepas tegen inlevering KNLTB Pas of legitimatiebewijs
    (NB: controle op geldigheid!). Bewaren in kassa lade.
  • Iedere consumptie wordt op de kassa aangeslagen en gekozen voor betaalmethode “Ledenpas”
  • Voor vertrek moet de competitiepas met alle consumpties worden afgerekend via de volgende stappen:
    • Selecteer: “Saldo” en haal vervolgens de pas door de kassa. 
    • Het te betalen bedrag wordt getoond
    • Selecteer: “Voldoen” 
    • Deelbetaling: 
      • De kassa biedt ook de mogelijkheid om het totaal te betalen bedrag te splitsen naar x deelbetalingen. Een deelbetaling, bijvoorbeeld door het bezoekende team, kan dan voldaan worden, waarbij het restant open blijft staan. 
      • Selecteer:  “PIN betaling”. Het bedrag kan door bezoeker worden gepind, of selecteer: “Ledenpas”. Het bedrag kan met de ledenpas (alleen eigen leden) worden voldaan 
      • ​​Controleer na betaling of de pas op 0 staat via “Saldo”
      • De KNLTB pas / legitimatiebewijs wordt weer overhandigd aan de speler en de Competitiepas wordt ingenomen.
      • De betaalpas kan terug in de kassa en kan opnieuw worden uitgegeven.

LET OP: Het is niet toegestaan om een papieren teambon te maken tijdens de competitie. Alle consumpties dienen direct te worden geregistreerd en betaald via de kassa.

Overige passen

  • Naast bovengenoemde passen bestaan nog andere betaalpassen voor bestuur, commissieleden en trainers van TV Westerveld. 
  • De betreffende personen mogen met deze pas de consumpties betalen.

Ochtenddienst instructie

  • Toegang tot het sportpark van TV Westerveld kan alleen met de KNLTB pas. 
  • Het buitenrolluik naar de entree is geopend van ’s morgens 8.00 uur tot ’s avonds 24.00 uur. 
  • De deur achter het rolluik is gesloten. 
  • Voor de bardienst bestaan sleutelkluiscodes. 
  • De code van het sleutelkluisje wordt ruimschoots voorafgaand aan de bardienst verstrekt via email.

Het sleutelkluisje 

  •  Hangt in de entree naast de defibrillator in het clubhuis. 
  • Toets de code in en haal de sleutels en de bardienst pas uit het sleutelkluisje. 
  • Duidelijke instructies hangen naast het sleutelkluisje. 
  • Het slot voor het openen van het binnenrolluik bevindt zich rechts van het binnenrolluik aan. 
  • Het rolluik helemaal tot boven openen; dit is noodzakelijk voor het uitschakelen van het alarm.

Aanzetten van de kassa

  • Het aan/uit knopje bevindt zich rechtonder het kassascherm. 
  • Na opstarten van de kassa selecteer "Aanmelden". 
  • Hierna is de kassa en pinterminal gereed voor gebruik.  
  • Indien na afronding van de bardienst geen bardienst meer is gepland, volg de instructie voor de avonddienst.
  • Zorg dat het clubhuis netjes wordt achtergelaten. 
  • Bij overdracht bardienst, de sleutels ter plekke overdragen. 
  • Wanneer geen aflossende bardienst aan de orde is, sluit alle rolluiken. 
  • Vergeet niet het bruine rolluik van de tussendeur met de hoofdsleutel dicht te doen. - Leg de sleutels en het bardienst pasje in het sleutelkluisje en sluit het deurtje. 
  • Het buitenrolluik blijft open zodat afgehangen kan worden en de kleedkamers  en toiletten bereikbaar zijn. Het rolluik sluit automatisch om 24.00 uur.

Middagdienst instructie

  • Van de ochtend bardienst worden de sleutels ontvangen. 
  • Wanneer ’s morgens geen barbezetting is geweest, zie instructies van de  ochtenddienst voor het openen van het clubhuis. 
  • In geval van laatste bardienst die dag, volg de instructie voor de avonddienst.
  • Zorg dat het clubhuis  netjes wordt achtergelaten. 
  • Bij aflossing door de avonddienst, de sleutels ter plekke overdragen. 
  • Wanneer geen aflossende bardienst aan de orde is, sluit alle rolluiken. 
  • Vergeet niet het bruine rolluik van de tussendeur met de hoofdsleutel dicht te doen. - Leg de sleutels en het bardienstpasje in het sleutelkluisje en sluit het deurtje. 
  • Het buitenrolluik blijft open zodat afgehangen kan worden en de kleedkamers en toiletten bereikbaar zijn. Het rolluik sluit automatisch om 24.00 uur.

Avonddienst instructie

  • Indien de sleutels niet zijn ontvangen van de middagdienst, zie instructies van de ochtenddienst voor het openen van het clubhuis. 
  • Bij beëindigen van de bardienst: 
  • Sluit de kassa af via de knop “Kassaterminal” en vervolgens “Uitschakelen”. 
  • Bevestig uitschakelen.
  • De kassalade bij vertrek uit het clubhuis OPEN laten staan. Dit voorkomt dat bij een eventuele inbraak onnodig schade aan de kassa wordt toegebracht.
  • Zorg dat het clubhuis netjes wordt achtergelaten. 
  • Sluit alle rolluiken. 
  • Vergeet niet het bruine rolluik van de tussendeur met de hoofdsleutel dicht te doen. - Leg de sleutels en het bardienstpasje in het sleutelkluisje en sluit het deurtje. 
  • Het buitenrolluik sluit automatisch om 24.00 uur. 
  • Indien vóór 24.00 uur het park wordt verlaten, hoeft dit rolluik dus niet te gesloten te worden. 
  • Indien na 24.00 uur het clubhuis wordt af gesloten, hangt in de entree bij het rolluik een duidelijke instructie hoe het clubhuis te verlaten en het rolluik te sluiten. 
  • Alvorens het clubhuis af te sluiten, controleer:
    • het snoeprek, de koelkast achter de bar en koffieautomaat zijn bijgevuld
    • Of de geleverde voorraad is opgeruimd in de daarvoor bestemde rekken in magazijn en koeling of vriezer
    • Geen apparatuur (frituurpan / tostirooster) meer aan staat
    • De baanverlichting en alle overige verlichting in het clubhuis is uitgeschakeld
    • Alle rolluiken naar beneden zijn
    • De achterdeur van het magazijn en tussendoor van magazijn naar de keuken op slot zijn
    • De bar en de keuken schoon zijn
    • De lege statiegeld flessen in het magazijn in de kratten staan gesorteerd naar flessoort (zonder rietjes).
    • De lege niet-statiegeld-flessen in de gele rolcontainer zitten;
    • Alle prullenbakken leeg zijn; alle vuilniszakken in de vuilcontainer naast het toegangshek zitten
    • Het meubilair binnen en op het terras netjes wordt achtergelaten
    • De lounge kussens in daarvoor bestemde bak liggen en de parasols zijn ingeklapt
    • Het bruine binnenrolluik helemaal tot op de grond wordt afgesloten
    • De sleutelbos in de SLEUTELKLUIS wordt opgeborgen
    • De deuren naar buiten zijn gesloten
  • Het kan voorkomen dat bij de eindtijd van de bardienst, de bar nog niet gesloten hoeft te worden, doordat de bardienst wordt overgedragen aan een commissie- of bestuurslid.
  • De avond bardienst draagt  ALTIJD zorg voor opvolging van bovenstaande instructies.

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

+31 35 656 2180

Adres

Kininelaantje 2
1243 LD 's-Graveland

KVK-nummer

40516060